Zadanie logo

Logo to nieduża grafika, która służy do identyfikacji firmy, organizacji lub marki. Głównym zadaniem logo jest przyciągniecie uwagi i pozostanie w pamięci. Dobrze jest jeśli za pomocą symboli logo potrafi przekazać odbiorcy informacje na temat misji lub priorytetów organizacji.

Fundament

Największym elementem logo Polsko-Amerykańskiej Fundacji Edukacji i Rozwoju Ekonomicznego jest napis PAFERE. Symbolizuje on trwały fundament, który, a mamy taką nadzieję, spowoduje zmianę myślenia ludzi w kwestiach ekonomicznych.

Sylwetka

Na fundamencie umieszczona jest sylwetka człowieka, który trzyma księgę i otwartą dłonią pokazuje kierunek. Księga to źródło wiedzy, otwarta dłoń to brak agresji, kierunkiem zaś jest wspomniany przed chwilą cel naszej fundacji – zmiana myślenia ludzi w kwestiach ekonomicznych. To, że dłoń wychodzi poza tarczę symbolizuje naszą nadzieję, że uda nam się to osiągnąć. I że w jakimś stopniu zmienimy myślenie ludzi w odniesieniu do Wolności, Własności, Moralności, Wytwarzania oraz Odpowiedzialności za samych siebie i innych.

Sylwetka nie jest przypadkowa, to kontur pomnika wybitnego Polaka – Pawła Edmunda Strzeleckiego. Polskiego naukowca i odkrywcy, któremu przyszło działać na obczyźnie. Strzelecki wskazuje na odkrytą przez siebie najwyższą górę Australii, której nadał imię innego wybitnego Polaka – Tadeusza Kościuszki. Obaj rozsławili Polskę i obaj wyemigrowali w poszukiwaniu wolności. Na tablicy pamiątkowej, którą na szczycie Góry Kościuszki oglądają tysiące turystów z całego Świata, wyryte są słowa Strzeleckiego: „przyszło mi działać w obcym kraju i na obcej ziemi ale pośród wolnych ludzi, którzy wiedzą czym jest Wolność, którzy doceniają ją i którzy potrafią ją sobie zapewnić”.

Flagi

Strzelecki to symbol milionów ludzi szukających wolności zagranicą, którzy jednak nie zapominają o swojej ojczyźnie. Podobnych do Jana Małka – założyciela PAFERE.

Dwie flagi symbolizują kraje wymienione w nazwie naszej fundacji, jednak nie ograniczamy działalności tylko do Polski i Stanów Zjednoczonych.

Tarcza

Chcemy nieść nasze przesłanie ludziom na całym Świecie, a wiedzę, z której to przesłanie wynika pozyskujemy od wybitnych myślicieli, bez względu na ich narodowość. Symbolem tego jest sześciokątna tarcza przedstawiająca sześć zamieszkałych kontynentów naszego globu. Antarktyda, w której żyją głównie pingwiny, jak na razie nie leży w kręgu naszego działania.

Hasła

Naszymi hasłami są: Wolność, Własność i Moralność. Nieskrępowana produkcja i nieskrępowana wymiana owoców ludzkiej pracy prowadzi do rozwoju ekonomicznego, czyli do własności prywatnej, a ta, pozyskana nie w wyniku kradzieży, lecz na wolnym rynku wymusza odpowiedzialność i utrzymywanie wysokich standardów moralnych. Takie jest nasze główne przesłanie.

Odwrócona siódemka

Rzymska siódemka na dole tarczy to symbol chrześcijańskiego przykazania „Nie kradnij”. Jak nietrudno zauważyć jest on odwrócona „do góry nogami”. Chcemy przez to zwrócić uwagę, że kraść można nie tylko w oczywisty sposób ale również i metodami tak pokrętnymi, że
nikt nawet nie zdaje sobie sprawy, z tego, że jest okradany, albo, co gorsza, że sam okrada innych.

Według Jana Małka: „Nie kradnij!” i „Nie pożądaj cudzego!” stanowią nie tylko nakazy moralne ale również uniwersalne imperatywy ekonomiczne, których nieprzestrzeganie, zwłaszcza przez rządzących, stanowi źródło zdecydowanej większości problemów i kryzysów gospodarczych prowadzących do biedy i niedoli.”

Kierunek

Bardzo dociekliwe osoby prawdopodobnie dostrzegą, że sylwetka jest odwrócona. Paweł Edmund Strzelecki na pomniku w australijskim miasteczku Jindabyne wskazuje kierunek prawą ręką, a na naszym logo – lewą. Zabieg ten zastosowaliśmy celowo – nie ważne są bowiem sztuczne podziały na lewicę i prawicę, najważniejsze jest to jaki udział każdy z nas ma w społeczeństwie. Nieważne są nasze zapatrywania i to co mówimy, ważne jest natomiast to, ile każdy z nas wnosi do społeczeństwa. Jako fundacja chcemy zwrócić uwagę na podstawowy podział ludzi na Atlasów i Grabieżców, czyli tych, którzy wnoszą coś pozytywnego do życia społecznego i tych, którzy wyłącznie korzystają z owoców cudzej pracy.